Contenidos teóricos y prácticos de la asignatura
- Introducción a las Relaciones Públicas y su evolución histórica
- Las relaciones públicas y áreas afines
- Elementos, teorías y modelos de las relaciones públicas
- Instrumentos y acciones orientados a la persuasión (Lobby, Patrocinio - Mecenazgo)
- Las relaciones públicas y las organizaciones (DIRCOM), el Plan de Comunicación. Nociones básicas de Protocolo
- El rol de la responsabilidad social corporativa en la construcción de la imagen corporativa (La ética en las RRPP)
- Las relaciones públicas y la Comunicación en situaciones de crisis
- Las RRPP en el entorno digital. Estrategias de innovación (Storytelling- Transmedia)
- Introduction to Public Relations and historical evolution of the discipline
- Public relations and related areas
- Elements, theories and models of Public Relations
- Instruments and actions focused on persuasion (Lobby, Sponsorship)
- Public Relations in Organizations (DIRCOM)
- The Role of Corporate Social Responsability Activities on Building Corporate Image (Ethics in PR)
- Public relations in Communication Crisis Situations
- PR in digital envornment. Innovative Strategies (Transmedia Storytelling)
Actividades a desarrollar en otro idioma
En la medida de lo posible y siempre teniendo en cuenta el nivel de idioma inglés del alumnado (se recomienda un B1), se procurará impartir algunos contenidos prácticos en inglés, además de español. El objetivo es que quienes dominen el idioma tengan la posibilidad de realizar su formación práctica en inglés, mejorando así sus competencias lingüísticas en otro idioma.
Se asignarán artículos en inglés a pequeños grupos para discutir temas específicos de la asignatura. Con la ayuda del profesorado, el alumnado que decida participar en inglés, trabajará en su artículo y presentará un resumen y conclusiones a la clase en una fecha determinada. Además, se proporcionará material teórico-práctico en inglés en el entorno virtual de la asignatura para que el alumnado pueda debatir en pequeños grupos y con el profesorado. El tema 8, tratará contenidos en inglés. Para ello se emplearán materiales audiovisuales.
Whenever possible and taking into account the students' English proficiency (B1 level recommended), we will attempt to teach some practical content in English, in addition to Spanish. The goal is for those proficient in the language to have the opportunity to carry out their practical training in English, thereby enhancing their linguistic skills in another language.
English articles will be assigned to small groups to discuss specific topics of the subject. With the help of the faculty, students who choose to participate in English will work on their article and present a summary and conclusions to the class on a given date. Additionally, theoretical and practical materials will be provided in English in the virtual environment of the course so that students can engage in discussions in small groups and with the instructors. Topic 8 will cover content in English, and audiovisual materials will be used for this purpose.
Se asignarán artículos en inglés a pequeños grupos para discutir temas específicos de la asignatura. Con la ayuda del profesorado, el alumnado que decida participar en inglés, trabajará en su artículo y presentará un resumen y conclusiones a la clase en una fecha determinada. Además, se proporcionará material teórico-práctico en inglés en el entorno virtual de la asignatura para que el alumnado pueda debatir en pequeños grupos y con el profesorado. El tema 8, tratará contenidos en inglés. Para ello se emplearán materiales audiovisuales.
Whenever possible and taking into account the students' English proficiency (B1 level recommended), we will attempt to teach some practical content in English, in addition to Spanish. The goal is for those proficient in the language to have the opportunity to carry out their practical training in English, thereby enhancing their linguistic skills in another language.
English articles will be assigned to small groups to discuss specific topics of the subject. With the help of the faculty, students who choose to participate in English will work on their article and present a summary and conclusions to the class on a given date. Additionally, theoretical and practical materials will be provided in English in the virtual environment of the course so that students can engage in discussions in small groups and with the instructors. Topic 8 will cover content in English, and audiovisual materials will be used for this purpose.